Itella palaa harharetkiltään ja muuttaa nimensä takaisin Postiksi ensi vuoden alusta. Tämän jälkeen Posti palvelee yhdellä palvelubrändillä niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaitakin.
Posti -nimen palauttamisesta teki päätöksen Itellan ylimääräinen yhtiökokous.
Konsernin toimitusjohtaja Heikki Malisen mukaan Posti on perinteinen ja arvostettu suomalainen brändi, joka on palvellut suomalaisia 375 vuoden ajan. Yhtiön tiedotteessa Malinen toteaa yhtiön olevan ylpeitä juuristaan.
Nimenmuutoksen myötä Itella luopuu kahden brändin käytöstä kotimaassa. Nykyisin Itella toimii Suomessa Posti-nimellä kuluttaja-asiakkaille ja Itella-nimellä yritysasiakkaille.
Nimen muutoksen takana saattaa olla sekin, että kuluttajat eivät koskaan ottaneet omakseen Itella-nimeä, vaan Postia kutsuttiin koko ajan Postiksi.
Konsernin nimi muuttui vuonna 2007 Itellaksi kansainvälistymisen seurauksena. Konserni oli laajentunut tuolloin Suomen lisäksi kahdeksaan maahan ja toiminnasta iso osa oli muuta kuin postitoimintaa.
Nimenmuutos on yhtiön mukaan osa sen uutta vuoteen 2020 ulottuvaa visiota. Nimenmuutosta on valmisteltu vuoden ajan yhtiön omasta aloitteesta.
Konsernin ulkomaiset logistiikkaliiketoiminnot jatkavat toistaiseksi Itella-nimellä.