Suomen pahimmassa tieliikenneturmassa Konginkankaalla menehtyi 23 henkilöä, kun paperirullalastissa ollut täysperävaunullinen kuorma-auto törmäsi linja-autoon. Yli 700-kiloiset paperirullat sekä perävaunun ovet sinkoutuivat törmäyksessä linja-auton etuosaan. Kummankin ajoneuvon nopeus oli 70 kilometriä tunnissa.
Onnettomuus johtui tutkijalautakunnan mukaan 32 eri syystä. Merkittävimpiä oli kuorma-auton liian kova tilannenopeus, epäedullinen ajolinja ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila. Oikeudessa puolustus huomautti, ettei tutkijalautakunta kiinnittänyt tarpeeksi huomiota tien liukkauteen ja tieprofiiliin. Tie kallistui alamäessä ulospäin.
Heti onnettomuuden jälkeen ryhdyttiin selvittämään ajo- ja lepoaikojen noudattamista, kuormien sidontaa, tilaajavastuuta, teiden kuntoa ja talvihoidon tasoa.
Tutkijalautakunta päätyi antamaan 17 turvallisuussuositusta. Yksi niistä oli, että vastuu kuljetuksesta siirrettiin kuljettajan lisäksi kaikkien kuljetusosapuolten kannettavaksi.