Sanoma-yhtiö aloittaa rajut yt-neuvottelut, joiden tuloksena Helsingin Sanomista on katoamassa 70 työpaikkaa. Nelosen tv-uutiset lopetetaan kokonaan eli kanavalta katoaa sen ainoa asiaohjelma. Myös ilmaislehti Metroon on tulossa muutoksia, samoin aikakauslehtitoimintaan Hollannissa.
Säästökuuria yhtiö perustelee digitaalisen mainonnan nopealla kasvulla.
Sanoma aikoo keskittyä entistä enemmän kahteen vahvaan liiketoiminta-alueeseen, johtaviin monikanavaisiin kuluttajamedioihin ja kasvaviin digitaalisiin toimintoihin Suomessa ja Hollannissa sekä oppimisen toimintoihin valikoiduilla markkinoilla.
Ensi vuoden alusta Sanoma koostuu kolmesta strategisesta liiketoimintayksiköstä, jotka ovat Sanoma Media Netherlands, Sanoma Media Finland ja Sanoma Learning. Kuluttajamediatoimintoihin perustetaan Sanoma Digital -yksikkö vauhdittamaan digitaalisten palvelujen kasvua, kehittämään digitaalista osaamista ja nopeuttamaan innovaatioiden kaupallistamista.
Digitalisointi on avainasemassa kaikkialla Sanoman muutoksessa. Televisioon se aikoo tuoda lisää digitaalisia tuotteita, aikakauslehdet digitalisoidaan ja sanomalehdissä siirrytään kohti digipainotteista monikanavaisuutta.
Pitkän aikavälin tavoitteena Sanomalla on edelleen jakaa osinkoina yli puolet konsernin tilikauden tuloksesta ennen kertaluonteisia eriä. Lyhyellä aikavälillä osingonjako pienenee.